دربارۀ مرکز

مرکز تحقیقات مبانی و مدل‌های اقتصادی بومی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و هم‌اکنون دارای دو گروه «مبانی و اندیشه اقتصاد اسلامی» و «مدل‌های بومی و اقتصاد ایران» است. ایدۀ اصلی این مرکز، تولید فکر و نظریه‌پردازی با رویکرد مبنایی و از موضع استقلال فکری برای حل مشکلات اقتصاد است.

1393/7/6
تعداد بازدید:

مرکز تحقیقات مبانی و مدل‌های اقتصادی بومی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده است. هیئت موسس این مرکز متشکل است از بنیاد نیکوکاری نور آل‌یاسین، دکتر سیدمهدی زریباف، مهندس سعید جابرانصاری و دکتر محمدهادی زاهدی‌وفا.

ایدۀ اصلی تأسیس این مرکز، تولید فکر و علم در عرصۀ اقتصاد اسلامی، اقتصاد مقاومتی و الگوی اسلامی‌ایرانی پیشرفت از موضع استقلال فکری و با روحیۀ جهادی و انقلابی بوده است.

این مرکز با محوریت تفکر و حمایت از نوآوری و اعتمادبه‌نفس، تلاش دارد الگویی از نهادهای مردمی در نظام اسلامی را ارائه کند که با بودجۀ مردمی غیردولتی در راستای آرمان‌های انقلاب اسلامی به فعالیت مشغول است.

آنچه در فعالیت‌های علمی و پژوهشی این مرکز اهمیت دارد، اتکا به تفکر ناب اسلامی و پرهیز از التقاط و تحجر در اندیشه‌ورزی است. عدالت‌پژوهی در راستای تبیین نظریۀ عدالت به‌مثابۀ مبنای علوم انسانی‌اسلامی یکی از وظایف اساسی این مرکز است.

همچنین، پرداختن به مسائل پیشِ روی انقلاب اسلامی و ارائۀ راه‌حل‌های مبنایی و جامع و محدودنشدن به مرزهای وارداتی علوم، دغدغۀ اصلی پژوهشگران این مرکز به شمار می‌رود.

فعالیت‌های این مرکز به پژوهش‌های علمی صرف و انتزاعی محدود نمی‌شود بلکه مرکز وظیفۀ خود می‌داند ازطریق ارتباط‌گیری مؤثر با مراکز تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی نظام و با آگاه‌سازی و متقاعدسازی مسئولان کشور در سطوح مختلف، راهکارهای خود برای حل مشکلات جامعه را جامۀ عینیت بپوشاند.

فلسفۀ نامگذاری مرکز بر همین اساس بوده است که مسیر مبانی تا مدل و عینیت‌بخشی را طی کند.

برای ارتباط‌گیری با این مرکز از این طرق می‌توانید اقدام کنید:

تلفن: ۷۷۵۱۵۱۷۹-۰۲۱

رایانامه: zaribaff@gmail.com

نشانی: تهران، خیابان مجاهدین اسلام، کوچۀ شهید رحمانی‌پور، بن‌بست مظفری، پلاک ۲، واحد ۴

بولتن آشنایی با فعالیت‌های مرکز مبانی و مدل‌های اقتصادی بومی را دریافت کنید.




مطالب پربازدید
را ببینید یا به فهرست بازگردید.